lauantai 5. tammikuuta 2013

Treenailua ja loman viettoa

Tässä on ollu töistä pyhinä useampiakin vapaa päiviä, jolloin on ollut reilusti aikaa, jonka olen voinut viettää koirien kanssa. Olemme lenkkeilleet todella paljon ja on ollut kyllä todella mukava vietää monta tuntia koirien kanssa ulkona ja nauttia pikkupakkasesta, tosin nyt on ollut hieman leudonpaakin välillä, mikä on ollut toisaalta ihan hyvä, mutta kyllä näin talvella kaipaa sitä ihanan raikasta pakkas ilmaa.

Vapaa päivinä olemme reenailleet säännöllisen epäsäännölisesti, mutta olen ollut kyllä tyytyväinen molempien suorituksiin. Laura ja Jani tulivat taas yksi päivä treenailemaan jouun jälkeen Wiwon kanssa ja meilläkin oli ollut tooodella pitkä reeni tauko. Olin aivan varma, ettei meidän treenaamisesta tule yhtään mitään, koska Nellilläkin oli juuri silloin parhaat päivät menossa, mutta yllätyksekseni huomasin, että molemmat toivivat aivan älyttömän hyvin.
Nellin treeni intokin on tainnut sitten todellakin lötyä, koska neidillä riitti mielenkiinto todella hyvin ja katsekontakti pysyi lähes taukoamatta. Pientä epäpuhtautta oli, mutta sekin oli innokkuuden seurauksena. Olen huomannut, että pienet treeni pätkät vuorotellen molempien kanssa, lisää vielä entisestään molempien innokkuutta, liekö sitten pientä kilpailu viettiä huomiosta vai mitä, mutta tämähän kyllä passaa minulle oikein hyvin :D
Nellin jalkakin on ollut jo todella pitkään hyvässä kunnossa ja liikuntaa olemme lisänneet entiseen pikkuhiljaa ja lihaskuntoa taas kohotettu, kun lihakset surkastuivat vasemmasta jalasta ontumisen seurauksena. Nyt vt. jalan lihakset ovat jo melkein alku mitoissaan ja lihasmassaa oln muutenkin tullut hieman lisää. Siinä mielessä talvi on kyllä hyvä, että pääsemme kehittämään lihaskuntoa hangessa kävelemällä, sekä juoksemalla.

Irwinin kanssa olen kehittynyt hirveästi tokossa. Irwin tekee töitä todella innokkaasti ja mielenkiinto säilyy koko treenin ajan. Olen yrittänyt vahvistaa Irwinin "puru viettiä" ja poika ottaakin jo todella hyvin kiinni patukasta ja oikeella otteella, alkuunkun Irwin ei suostunut ottamaan edes patukkaa suuhunsa tai irrotti heti kun vähänkin tuli painetta vetämisestä.
Seuraamisessakin olemme kehittyneet ja katsekontakti pysyy jo todella hyvin, pientä vilkuilua välillä. Olemma lisäksi ruvenneet ottamaan seuraamiseen lisää vahtia, sekä välillä menneet todella hitaasti. Tämä on myös auttanut innokuuden säilymisessä, sekä edistäminen ja väljyys ovat jo melkein kokonaan poissa ja Irwin keskittyy nykyään huomattavasti enemmän tekemiseensä. Iän mukana on myös ehkä muutenkin jäänyt sellainen ns. pentumainen häsläys pienemmälle, vaikka pentuhan tuo vieläki on. Likkeistä jääviä käskyjä aloitimme pari viikkoa sitten reenaamaan ja pari kertaa niitä olemme ottaneet, tosin aloitimme vasta liikkeestä seisomista. Alusta alken olen ollut todella tarkka, että ei tule yhtään askelta "seis" käskyn jälkeen ja ehkä johtuen Irwinin luonteen pehmeydestä tämä onkin toiminut todella hyvin. Olen nyt ruvennut kyllä muutenkin vaatimaan Irwiniltä enemmän ja palkkausta olen vähentänyt huomattavasti ja herkun olen vaihtanut suurimmaksi osaksi leluun ja etenkin patukka on nykyään Irwinin mieleen.

Nyt alkaisi ensiviikosta sitten viimeinen rutistus koulussakin, jonka jälkeen valmistun sitten eläintenhoitajaksi. Huh, sitten se on ohi! On kyllä koulu mennyt aivan älyttömän nopeasti ja toisaalta on vähän haikeekin mieli, koska valmistumisen jälkeen kaikkien niiden ihanien ihmisten näkeminen joihin olen tutustunut jää huomattavasti pienemmälle.

      Niin se aikakin rientää ja Irwin täytti 3.1.2013 jo 11kk, enään kuin kuukausi, niin mun pieni täyttää 1v. :(











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti